Maciej Tesławski - Autor

Maciej Tesławski

Z wykształcenia jestem filozofem - operatorem... taki rzadki byt metafizyczno-artystyczny. Edukację metafizyczną zakończyłem o szczebel wyżej niż tę artystyczną, chyba nie tylko dlatego, że jako drugą...

Po latach okazało się, ża takie połączenie umiejętności abstrahowania z kreatywnością, a zarazem sporą dawką zrozumienia techniki i kompozycji jest swego rodzaju USP, ale „komponując” swoje wykształcenie nie zdawałem sobie z tego sprawy.

Pracuję w marketingu od roku 1991. W najbardziej zamierzchłych czasach marketingowych w Polsce prowadziłem obsługę kart „kredytowych” sieci restauracji. Było to wyjątkowe wyzwanie, bo na rynku nie było jeszcze żadnych kart kredytowych.

Od roku 1995 zaczynałem budować ABC Direct Contact - pierwszy prawdziwy „letterhouse” w Polsce. Zakończyłem trzecią pozycją w branży i w rankingach BTL pojawiających się już na rynku. W tym czasie aktywnie współuczestniczyłem w powstawaniu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego. Równolegle z powstaniem SMB pomagałem w tworzeniu pierwszej wersji Ustawy o Ochronie Danych Osobowych, za co bardzo polskich marketerów przepraszam (:)).

Klienci tamtego czasu: Tchibo, Canal+, US West i Reader's Digest. Obsługa naprawdę masowych mailingów do milionów gospodarstw domowych, promocji sprzedaży, a zwłaszcza obsługa i sprzedaż baz danych co było wtedy unikalne.

W 1998 roku rozpocząłem doświadczenie z agencją reklamową McCann Communications. Jestem autorem restrukturyzacji agencji jaka miała miejsce w 1999 roku (podział McCann Communications na trzy niezależne firmy działające w obszarze BTL-u - PR, marketing bezpośredni i promocje). Od września 1999 rozpoczynałem budowę McCann Relationship Marketing jako Prezes Zarządu. Już w pierwszym roku działalności firma zajęła trzecie miejsce w rankingu BTL zorganizowanym przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Na koniec roku 2001 MRM był jedyną firmą McCanna w tej części Europy, który wykonał założone przez centralę sieci zyski.

W tym czasie byłem członkiem Jury konkursów marketingu bezpośredniego: "Złota Strzała" i "Boomerang".

Współtworzyłem też program szkoleniowy „Marketing Profesjonalny” z Ernst & Young. Program „Marketing Profesjonalny” trwał przez rok mając w tym czasie 4 edycje. Jeden z dwóch bloków szkoleniowych „komunikacja marketingowa” był mojego autorstwa.

Pracowałem dla agencji BTL „Parallel” jako Strategic & Client Service Director. Opracowywałem w tym czasie strategię komunikacyjną dla klientów Agencji jak też współpracowałem z J. Walter Thompson przy projektach tzw. „wspólnych”. Największy sukces tego okresu, to wygrany przetarg na obsługę data mining bazy programu Vitay Orlenu.

Byłem też Strategic Director w ramach struktur Agencji Grey Worldwide Warszawa. Pomagałem tam tworzyć dział strategii jako strategic director. Znów zetknąłem się z marką „trudną” czyli papierosami. Udało się! Sukces ekskluzywnej marki „Kent” tego dowodzi...

Jeszcze „za czasów” Greya rozpocząłem tworzenie „Szkoły Strategii Marki” przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. Odpowiedzialny byłem za przygotowanie merytoryczne pierwszej edycji Szkoły i nadzór nad przebiegiem zajęć. Wyszło doskonale, już w pierwszej edycji ograniczono liczbę osób przyjętych, tak duże było zainteresowanie.

Od roku 2002 prowadzę własne szkolenia. W sumie przeszkoliłem już kilkaset firm i chyba ponad 1000 osób. W roku 2006 działalność ta przyjęła formę Marketing Communication Academy, gdzie witam serdecznie wszystkich zainteresowanych praktyką komunikacji marketingowej.

Obecnie występuję jako niezależny konsultant w dziedzinie strategii komunikacji, marketingu relacji, BTL, programów lojalnościowych, promocji sprzedaży czy też programów motywacyjnych B2B. Poza tym wciąż się rozwijam i każde pytanie jakie do mnie dociera jest dla mnie wyzwaniem, a nie problemem.

Wykładam strategię i lojalność na Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Wrocławskim w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Ostatnio na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu prowadzę zajęcia w ramach Forum Edukacji Biznesowej.

Kongresów i szkoleń organizowanych przez firmy prywatne nie jestem w stanie zliczyć. Staram się tylko mówić na tematy, na których się znam i które są mi bliskie: strategia marketingowa i marketing relacji.

Największe osiągnięcie w całym okresie 20 lat kontaktu z BTL-em w Polsce to zadowolenie i rosnące zyski Klientów. Zostało to potwierdzone nagrodami jakie otrzymywałem w tym czasie w prestiżowych konkursach BTL.

Ostatnio zostałem członkiem Rady Marek Superbrands Polska. To dla mnie zaszczyt i honor wielki.

Projekty strategii marki i jej komunikacji

Autor książek:

Kłaniam się nisko

Maciej Tesławski