Krzysztof Jakubiak

Krzysztof Jakubiak

Posiada prawie 20-letnie doświadczenie w branży PR, przede wszystkim na rynku polskim, realizował także projekty w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Członek Stowarzyszenia IPR. Aktualnie pracuje jako konsultant, współpracując z wieloma podmiotami i prowadząc własną firmę Sparkhouse. Jest członkiem Akademiii Ekspertów PRoto. Ma na swoim koncie wiele przeprowadzonych szkoleń z zakresu komunikacji publicznej, wykorzystania internetu do działań Public Relations, od kilku lat prowadzi zajęcia ze studentami Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

W latach 2004-2010 pełnił funkcję Dyrektora PR w firmie Polpharma SA, nadzorując komunikację korporacyjną, działania w zakresie CSR, internetu oraz komunikacji wewnętrznej w firmie. Odpowiadał także za działalność klubu koszykarskiego SKS Polpharma Starogard Gdański (3. miejsce w PLK w sezonie 2009/2010, nagroda za najlepszy kalendarz sportowy, nagroda Złoty Kosz dla najlepszego sponsora koszykówki przyznana przez PZKosz.) Przygotował dwa raporty społeczne, nadzorował strategię budowania wizerunku i promocji Fundacji na rzecz Wspierania Rozwoju Polskiej Farmacji i Medycyny. Organizował działania komunikacyjne związane z integracją z rosyjską firmą Akrihin oraz z węgierskim Gedeon Richter. Przygotował i nadzorował kampanię telewizyjną wprowadzającą na polski rynek lek Maxigra.

Swoją ścieżkę zawodową w dziedzinie komunikacji rozpoczął w 1993 roku od pracy w Biurze Prasowym Rządu oraz następnie jako rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów (odpowiadał m.in. za nadzór kampanii informacyjnej związanej z wprowadzeniem podatku VAT). Pracował jako dyrektor marketingu w Business Foundation. Odpowiadał za działania reklamowe w Polskim Banku Inwestycyjnym. Jako PR Manager w firmie Henkel Polska organizował jej działania w zakresie komunikacji korporacyjnej, wewnętrznej, Brand PR oraz sponsoringu i wydawnictw firmowych. Założył jedno z pierwszych w polskim internecie wirtualnych biur prasowych. Realizował kampanie informacyjną w związku z ekspansją Henkla do krajów bałtyckich.

Pracował w firmie Coca-Cola Poland Services, odpowiadając za kontakty zewnętrzne, komunikację korporacyjną i zarządzanie kryzysowe. Stworzył pierwsze polskie strony internetowe Coca-Coli. Rozwijał największy w Polsce turniej piłkarski dla dzieci i młodzieży Coca-Cola Cup. Jako wiceprezes Stowarzyszenia Promarka działał na rzecz promocji produktów markowych. Pracował także w firmie Lafarge Polska, rozwijając m.in. projekty komunikacji wewnętrznej oraz wprowadzając system zarządzania kryzysowego.

Ukończył Wydział Polonistyki UW, jeszcze w czasie studiów i bezpośrednio po ich ukończeniu pracował jako dziennikarz m.in dla Agencji Informacyjnej SIS. Studiował na Wyższej Szkole Zarządzania - Thames Valley University. Odbył podyplomowy kurs w zakresie komunikacji publicznej na Królewskim Uniwersytecie Leiden w Holandii. Odbył półtoraroczne stypendium ECESP na Georgetown University w USA, studiował na University of Wisconsin, na którym uzyskał dyplom BA. Pracował w waszyngtońskim Center of Strategic and International Studies. Ukończył roczny program szkoleniowy brytyjskiego Institute of Public Realations.