Psychologia przekazu reklamowego

Psychologia przekazu reklamowego

Laszczak Mirosław

Rok wydania: 2000
Objętość: 192
Oprawa: miękka
Wydawca: Profesj. Szk. Biznesu

To książka wyjątkowa, adresowana jest bowiem zarówno do twórców komunikatów reklamowych, jak i do ich odbiorców. Tym pierwszym ma dopomóc w takim tworzeniu reklam, aby były one jak najbardziej skuteczne i wpływały na przekonania oraz wybory dokonywane przez konsumentów, tym drugim natomiast wskazuje, jakimi chwytami posługują się nadawcy reklamy, jak im nie ulegać i jak się przed nimi bronić.

Podstawowe pytanie twórców reklamy brzmi: Co zrobić, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy i skłonić go do zakupu reklamowanego dobra? Nie jest to oczywiście zadanie łatwe. W powodzi komunikatów reklamowych giną nawet najbardziej oryginalne pomysły. Celem jest zatem stworzenie takiego przekazu, który będzie zauważalny, który zatrzyma uwagę adresata i który go przekonana, że reklamowane dobro jest mu niezbędne. Aby stworzyć taki przekaz, konieczne jest sięgnięcie do instrumentów i osiągnięć psychologii, umożliwiających zrozumienie psychiki konsumenta i ułatwiających wpływanie na jego postawy, zachowania, pragnienia i decyzje.

Autor w przystępny sposób, bez nadmiaru niezrozumiałej terminologii przedstawia prawidłowości rządzące psychiką i wskazuje, w jaki sposób można je wykorzystać w reklamie tak, by jej cel został osiągnięty. Jest to więc książka ze wszech miar potrzebna każdemu, kto oferuje jakiekolwiek dobra, i każdemu, kto otrzymał zlecenie, aby te dobra reklamować. Jest to także książka potrzebna każdemu odbiorcy reklamy, gdyż obnaża mechanizmy psychologicznego oddziaływania na jego psychikę, a tym samym pozwala mu się bronić przed manipulacją.

Lektura do zajęć: Strategia komunikacji i insighty

 

Szukaj



Biblioteka marketera

Partnerzy Serwisu

Levitah Design