Akcje promocyjne i reklamowe.
Konsekwencje w podatku dochodowym od osób fizycznych
Dorota Walerjan, Karolina Stawowska
Liczba stron: 222
Rok wydania: 2004
Oprawa: miękka
Wydawca: Difin
Książka jest doskonałym poradnikiem dotyczącym zasad opodatkowania świadczeń przekazywanych w ramach wybranych typów działań marketingowych najczęściej podejmowanych przez przedsiębiorców. W szczególności na omówieniu konsekwencji w pdof takich działań jak akcje konsumenckie, promocje dla kontrahentów, promocje dla pracowników punktów sprzedaży, świadczenia rzeczowe, wybrane metody motywowania agentów.
Książka dotyczy podatkowego traktowania wydatków reklamowych i promocyjnych i jest próbą odpowiedzi na najczęstsze pytania i wątpliwości podatników i płatników. Znaczna część opracowania dotyczy praktyki rynkowej oraz interpretacji prawa podatkowego dokonywanej przez władze skarbowe, a także sądy w zakresie orzeczeń powstających na tle omawianego zagadnienia. Oddzielny blok to zestawienie przykładowych wzorów dokumentów wykorzystywanych w praktyce przy organizacji poszczególnych typów akcji promocyjnych i reklamowych oraz innych dokumentów niezbędnych w związku z wymogami prawnymi dotyczącymi prowadzenia akcji. Kolejne rozdziały dotyczą następujących zagadnień:
- Podatek dochodowy od osób fizycznych - rys historyczny oraz omówienie przepisów obowiązujących od roku 2004
- Promocje dla konsumentów
- Promocje dla kontrahentów (osoby prowadzące działalność gospodarczą)
- Promocje dla pracowników punktów sprzedaży
- Świadczenia na rzecz dziennikarzy, opinion leaderów, osobistości ze świata kultury, nauki, sportu Wybrane metody motywowania agentów
- Wybrane wyroki NSA, pismo Ministra Finansów i wyjaśnienia urzędów skarbowych
Lektura do zajęć: Promocje sprzedaży i event marekting