Marketing bez tabu, czyli jak to robią najlepsi
Richard Hall
Rok wydania: 2011
Objętość: 328
Oprawa: miękka
Wydawca: Samo Sedno
Współczesny marketing to bardziej sztuka niż nauka, ale nadal żeby odnieść sukces w tej dziedzinie, potrzeba odpowiednich umiejętności i znajomości konkretnych technik. Napisany lekkim stylem błyskotliwy i praktyczny poradnik Richarda Halla odkryje przez tobą sekrety skutecznego marketingu. Skierowany jest głównie do osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w tej branży, natomiast bardziej doświadczonym pomoże ugruntować wiedzę oraz dostarczy wielu inspiracji.
Dzięki poradnikowi dowiesz się, jak tworzyć silną i rozpoznawalną markę, gdzie i w jaki sposób efektywnie się reklamować, na czym polega skuteczny PR czy sponsoring oraz jak właściwie przeprowadzać badania marketingowe. Zrozumiesz zasady, na jakich opierają się różne rodzaje marketingu (m.in. bezpośredni, eksperymentalny czy szeptany) oraz poznasz krok po kroku proces tworzenia i realizacji kampanii marketingowej.
Dowiesz się również, jakie umiejętności czy cechy potrzebne są w planowaniu kariery w marketingu. Nauczysz się skutecznie docierać do wybranej grupy docelowej, przyciągać uwagę klientów i sprawiać, że będą do ciebie z przyjemnością wracali.
Dlaczego poradnik trafia w SAMO SEDNO?
- uczy najważniejszych zasad obowiązujących w marketingu i ich zastosowania w praktyce
- zawiera liczne przykłady udanych kampanii, sloganów, skutecznych działań PR, które inspirują i pozwalają uczyć się od najlepszych
- pokazuje, jak stworzyć dobry plan marketingowy i z sukcesem go zrealizować
- uczy rozpoznawać potrzeby klientów i wybierać najlepszą metodę dotarcia do nich
O autorze:
Richard Hall – znawca i pasjonat marketingu. Obecnie związany z Euro RSCG – jedną z największych globalnych sieci agencji reklamowych. Zarządza kilkoma firmami, wspiera organizacje charytatywne, jest autorem książek z dziedziny biznesu oraz rozwoju zawodowego. Twierdzi, że marketing, będący nie tylko dyscypliną naukową, lecz także swego rodzaju sztuką, jeszcze nigdy nie odgrywał tak istotnej roli jak dziś.
Spis treści
- Wprowadzenie do skutecznego marketingu
- Czy ty także możesz zostać marketingowcem?
- Marketingowe pole bitwy – wczoraj, dziś i jutro
- O markach i skutecznej promocji – jak to wszystko działa?
- Reklama, czyli jak się skutecznie promować
- Sekrety dobrej reklamy
- Gdzie się reklamować, aby zwrócić na siebie uwagę konsumenta?
- PR – wyłóż kawę na ławę
- Sponsoring – życie na krawędzi
- Wygląd ma znaczenie!
- Marketing bezpośredni – świat, w którym liczy się efekt
- Marketing relacyjny – rola ludzi w reklamie
- Marketing eksperymentalny – rola zmysłów w świecie reklamy
- Marketing szeptany – kiedy wszyscy zaczynają o tobie mówić
- Marketing wirtualny – i nic już nie będzie takie samo
- Branded entertainment – reklama w programie telewizyjnym (oraz inne zwariowane pomysły)
- Tworzenie kampanii marketingowej – pierwsze kroki
- Dopracowujemy cele i komunikaty, kreujemy nastrój i nastawienie
- Jak napisać dobry plan marketingowy?
- Współpraca z dostawcami, agencjami i ludźmi reklamy
- 10 sposobów zarządzania kampanią marketingową
- Przykro nam – budżet został okrojony
- Sztuka kreatywnego myślenia
- Jak przeprowadzić inspirujące warsztaty marketingowe?
- Rola badań marketingowych w budowaniu skutecznego planu marketingowego
- Dziś ważne jest wszystko
- Najważniejsze punkty
- Przeczytaj i zobacz
Część 1. Porozmawiajmy o marketingu. Psychologia, historia i alchemia
Część 2. Panie i panowie, do ręki broń!
Część 3. Opracowywanie i realizowanie planów marketingowych
Część 4. Strategia, kreatywność i ogólny kontekst
Część 5. Podsumowanie. Dlaczego marketing ma znaczenie?
Lektura do zajęć: Strategia komunikacji i insighty