Marketing bez tabu, czyli jak to robią najlepsi

Marketing bez tabu, czyli jak to robią najlepsi

Richard Hall

Rok wydania: 2011
Objętość: 328
Oprawa: miękka
Wydawca: Samo Sedno

Współczesny marketing to bardziej sztuka niż nauka, ale nadal żeby odnieść sukces w tej dziedzinie, potrzeba odpowiednich umiejętności i znajomości konkretnych technik. Napisany lekkim stylem błyskotliwy i praktyczny poradnik Richarda Halla odkryje przez tobą sekrety skutecznego marketingu. Skierowany jest głównie do osób, które dopiero stawiają pierwsze kroki w tej branży, natomiast bardziej doświadczonym pomoże ugruntować wiedzę oraz dostarczy wielu inspiracji.

Dzięki poradnikowi dowiesz się, jak tworzyć silną i rozpoznawalną markę, gdzie i w jaki sposób efektywnie się reklamować, na czym polega skuteczny PR czy sponsoring oraz jak właściwie przeprowadzać badania marketingowe. Zrozumiesz zasady, na jakich opierają się różne rodzaje marketingu (m.in. bezpośredni, eksperymentalny czy szeptany) oraz poznasz krok po kroku proces tworzenia i realizacji kampanii marketingowej.

Dowiesz się również, jakie umiejętności czy cechy potrzebne są w planowaniu kariery w marketingu. Nauczysz się skutecznie docierać do wybranej grupy docelowej, przyciągać uwagę klientów i sprawiać, że będą do ciebie z przyjemnością wracali.

Dlaczego poradnik trafia w SAMO SEDNO?

  • uczy najważniejszych zasad obowiązujących w marketingu i ich zastosowania w praktyce
  • zawiera liczne przykłady udanych kampanii, sloganów, skutecznych działań PR, które inspirują i pozwalają uczyć się od najlepszych
  • pokazuje, jak stworzyć dobry plan marketingowy i z sukcesem go zrealizować
  • uczy rozpoznawać potrzeby klientów i wybierać najlepszą metodę dotarcia do nich

O autorze:

Richard Hall – znawca i pasjonat marketingu. Obecnie związany z Euro RSCG – jedną z największych globalnych sieci agencji reklamowych. Zarządza kilkoma firmami, wspiera organizacje charytatywne, jest autorem książek z dziedziny biznesu oraz rozwoju zawodowego. Twierdzi, że marketing, będący nie tylko dyscypliną naukową, lecz także swego rodzaju sztuką, jeszcze nigdy nie odgrywał tak istotnej roli jak dziś.

Spis treści

    Część 1. Porozmawiajmy o marketingu. Psychologia, historia i alchemia

  1. Wprowadzenie do skutecznego marketingu
  2. Czy ty także możesz zostać marketingowcem?
  3. Marketingowe pole bitwy – wczoraj, dziś i jutro
  4. O markach i skutecznej promocji – jak to wszystko działa?


  5. Część 2. Panie i panowie, do ręki broń!

  6. Reklama, czyli jak się skutecznie promować
  7. Sekrety dobrej reklamy
  8. Gdzie się reklamować, aby zwrócić na siebie uwagę konsumenta?
  9. PR – wyłóż kawę na ławę
  10. Sponsoring – życie na krawędzi
  11. Wygląd ma znaczenie!
  12. Marketing bezpośredni – świat, w którym liczy się efekt
  13. Marketing relacyjny – rola ludzi w reklamie
  14. Marketing eksperymentalny – rola zmysłów w świecie reklamy
  15. Marketing szeptany – kiedy wszyscy zaczynają o tobie mówić
  16. Marketing wirtualny – i nic już nie będzie takie samo
  17. Branded entertainment – reklama w programie telewizyjnym (oraz inne zwariowane pomysły)


  18. Część 3. Opracowywanie i realizowanie planów marketingowych

  19. Tworzenie kampanii marketingowej – pierwsze kroki
  20. Dopracowujemy cele i komunikaty, kreujemy nastrój i nastawienie
  21. Jak napisać dobry plan marketingowy?
  22. Współpraca z dostawcami, agencjami i ludźmi reklamy
  23. 10 sposobów zarządzania kampanią marketingową


  24. Część 4. Strategia, kreatywność i ogólny kontekst

  25. Przykro nam – budżet został okrojony
  26. Sztuka kreatywnego myślenia
  27. Jak przeprowadzić inspirujące warsztaty marketingowe?
  28. Rola badań marketingowych w budowaniu skutecznego planu marketingowego
  29. Dziś ważne jest wszystko


  30. Część 5. Podsumowanie. Dlaczego marketing ma znaczenie?

  31. Najważniejsze punkty
  32. Przeczytaj i zobacz

Lektura do zajęć: Strategia komunikacji i insighty

 

Szukaj



Biblioteka marketera

Partnerzy Serwisu

Levitah Design