First Steps in Marketing Language
Słownictwo i praktyczne wskazówki
Roman Kozierkiewicz
Liczba stron: 200
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka
Wydawca: PWN
Książka zapoznaje czytelnika z podstawową terminologią angielską stosowaną w różnych sytuacjach w świecie marketingu. Autor omawia rodzaje marketingu, takie jak: marketing bezpośredni, marketing usług, marketing społeczny, polityczny czy medialny, a także strategie marketingowe oraz cele i rodzaje reklamy – po polsku i po angielsku podaje przykłady żargonu stosowanego w marketingu, a także idiomy związane z marketingiem.
Książka zawiera:
- zwroty i wyrażenia związane z marketingiem,
- wzory korespondencji marketingowej,
- angielsko-polski słownik terminów marketingowych.
Książka zawiera prezentację podstawowych zagadnień marketingowych. W kolejnych rozdziałach przedstawiane są terminy marketingowe po polsku i po angielsku. Jednocześnie dla utrwalenia terminów angielskich są one powtórzone po każdym rozdziale w postaci „kluczowych słów do zapamiętania” (key words to remember).
Książka zawiera też rozdział poświęcony korespondencji marketingowej, w którym czytelnik znajdzie wybrane wzory listów oraz e-maili dotyczących spraw związanych z marketingiem. Kolejne rozdziały omawiają żargon marketingowy oraz idiomy angielskie związane z tematyką Marketing Language. Obszerną część książki stanowi angielsko-polski słownik terminów marketingowych, który liczy blisko 2000 haseł. Ten zbiór haseł - zdaniem autora - pozwoli czytelnikowi w miarę swobodnie poruszać się po rozległej literaturze marketingowej w języku angielskim.
W całej książce przyjęta została amerykańska odmiana języka angielskiego (American English) jako najczęściej stosowana w świecie marketingu.
(Ze Wstępu)
Książka polecana dla:
- marketingowców, handlowców, pracowników agencji reklamowych i osób rozpoczynających pracę w branży i/lub prowadzących korespondencję w języku angielskim,
- kadry zarządzającej firm działających w branży marketingowej i reklamowej,
- studentów na kierunkach: marketing, reklama, zarządzanie, komunikacja biznesowa, ekonomia, europeistyka,
- tłumaczy.